Rekrytointiviestintä – 8.10.2019

Koulutuspäivän sisältö

Koulutuspaikka

Huone Kamppi
Malminkatu 30
00100 Helsinki

8:30

Aamupala

9:00

Sosiaalinen media rekrytoinnissa

 
  • Miten valita oikeat somekanavat eri rekrytointitarpeisiin
  • Miten kanavat suhteutuvat toisiinsa
  • Hakukanavien määrittely omiin tarpeisiin, miten some eroaa muista kanavavaihtoehdoista
  • Rekrytointiviestintä, ilmaista vai maksullista tekemistä?
  • Työnantajamielikuvan rakentuminen
  • EVP vai ei EVP?

10:30

Rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan mittaaminen

 
  • Mitä ja miksi mitataan
  • Miten mitataan
  • Hakijapersoonat kanavavalintojen ja mittaamisen apuna

Workshop: Laaditaan hakijapersoona(t)

12:00

Lounas

13:00

Rekrytoinnin jalkautus eri kanavissa – ”best practices”

 
  • Työntekijälähettilyys ja verkostojen hyödyntäminen

Workshop: Työntekijälähettilyysohjelman perusteet

  • Twitter, Facebook, Instagram ja YouTube – viestintää ja rekrytointimarkkinointia useiden esimerkkien kautta    
  • Nousevat kanavat ja toimintatavat – mobiilisovellukset, verkkopalvelut, tekoäly, botit, hackathonit, tapahtumat, sissimarkkinointi

14:15

Kahvi/tee

14:30

Linkedin rekrytointikanavana – osio sisältää harjoituksia

 
  • Ketä Linkedinistä kannattaa tavoitella
  • Rekrytointi-ilmoittelu Jobs-osiossa
  • Ilmaiset ilmoittelutavat, useita esimerkkejä
  • Maksulliset Premium-palvelut ja rekrytointimarkkinointi mainonnan avulla
  • Henkilökohtainen vaikuttavuus ja ”rekrytoijan social selling”
  • Linkedinissä toimimisen mittaaminen
  • Rekrytointiviestintä ja työnantajamielikuvan rakentaminen Linkedinissä

16:00

Päivä päättyy

Hinta

Yksittäinen koulutuspäivä 950 euroa.
Koulutuskokonaisuus pakettihinta (seitsemän päivää) 5 320 euroa.

Koulutuksen hintaan sisältyy:
koulutus tarjoiluineen sekä koulutusmateriaali digitaalisessa muodossa. Hintoihin lisätään alv. 24%.

Kouluttaja Tom Laine

Tom Laine on etsinyt osaajia viidelle mantereelle sekä pysyviin että määräaikaisiin tehtäviin Suomesta ja Lontoosta käsin. Hän on rakentanut Manpowerille Pohjoismaisia resurssikanavia ja johtanut VMP Groupin tytäryhtiötä. Hän on perustanut Pohjoismaiden ensimmäisen somerekryyn erikoistuneen rekryfirman, joka sittemmin myytiin VMP Groupille.